Ref 1132: Project manager business transformation projects

  • Lieu : Brussel
  • Type de contrat : Contrat à durée indeterminée
  • Débute le : 20 janvier 2025

Descriptif de fonction

Voorbereiding en opzet van projecten :

  • Het definiëren van de projectomvang.
  • Het identificeren van activiteiten.
  • Het schatten van de benodigde budgetten en middelen, enz.

Opstellen van sterke businesscases :

  • Het ondersteunen van portefeuillebeheer met overtuigende businesscases.

Projectbeheer :

  • Het opvolgen van de planning, de scope, de middelen en de kwaliteit.
  • Het beheren van risico's en eventuele problemen.

Leiding geven aan projectteams :

  • Zorgen dat projectteams effectief samenwerken, over de juiste vaardigheden beschikken en gemotiveerd blijven om de gestelde doelen te bereiken.

Verandermanagement voor het bedrijf en de gebruikers :

  • Het plannen, harmoniseren, implementeren en coördineren van complexe veranderingsactiviteiten met hoge toegevoegde waarde (governance, training, implementatie) om de doelstellingen van het project te realiseren.

Communicatie en rapportage :

  • Het informeren van de Stuurgroep (SteerCo), het Portfoliobeheer en alle andere betrokken partijen, zodat iedereen over de nodige informatie beschikt om zijn rol in het project te vervullen.

Selectie van externe partners (indien nodig) :

  • Het beheren van de selectie van partners voor bepaalde projecten, inclusief juridische aspecten en de definitie van zakelijke vereisten.

Het realiseren van de doelstellingen :

  • Ervoor zorgen dat de verwachte resultaten effectief worden geleverd.

Compétences

 

  • Beheersing van projectmanagementmethodologieën (Scrum Agile, Prince2 of andere). Ervaring met Agile is een pluspunt.
  • Vermogen om te functioneren in een complex en snel veranderend milieu, met mogelijke impact op de aanvankelijke opdrachten.
  • Assertiviteit en het vermogen om de verwachtingen van klanten te beheren en tegelijk koersvast te blijven.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Sterke vaardigheden in stakeholdermanagement, inclusief met vakbonden, bedrijfsafdelingen (Infrastructuur en andere), controlling, IT en groepsinnovatie.
  • Ervaring in de publieke sector is een pluspunt.
  • Ervaring in de energiesector of in een omgeving van infrastructuurengineering en -constructie is een extra troef.
  • Affiniteit met digitalisering, bedrijfsanalyse, verandermanagement en IT.
  • Flexibel, positief, gepassioneerd en proactief.
  • Vermogen om een projectteam effectief te organiseren, plannen en beheren, inclusief het faciliteren van besluitvormingsprocessen.

 

 

  • Maîtrise du français ou du néerlandais : vous comprenez la seconde langue.
  • Maîtrise de l'anglais.

 

Expériences

  • Masterdiploma in een technische of economische richting, of gelijkwaardige ervaring.
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectmanager of programmamanager.
retour

POSTULER

remplissez le formulaire ci-dessous

Joindre votre CV
Joindre une lettre de motivation

retour